اتومبيل آلفارومئو Giulletta 2010-01-14


 

نويسنده: مهندس ميلاد دانشمند




 
آلفارومئو از مي 2010 مدل Giulletta را به ليست فروشش افزود. اين کمپاني سعي کرده به کمک مهندسي جديد از تازه ترين سيستم تعليق و فرمان براي افزايش پايداري و فرمان پذيري و آلومينيم استيل سبک در اتاق براي بالا بردن مقاومت سود ببرد.

نوآوري ديگري که کمپاني روي اين مدل عرضه کرده با نام DNA يا سيستم فعال رانندگي در شرايط نرمال و تمامي حالت ها شناخته مي شود که با بررسي شرايط جاده و تنظيم آن با عملکرد پيشرانه، جعبه دنده، فرمان و ديفرانسيل الکتريکي به همراه سيستم ديناميکي خودرو بهترين شرايط رانندگي از حيث ايمني، راحتي و کارآمد بودن در مکان هاي مختلف را در اختيار راننده و سپس سرنشينان قرار مي دهد. اين مجموعه در قالب طول 35/4، عرض 46/1، ارتفاع 80/1 و فواصل اکسل هاي 63/2 متري به همراه صندوق بار 350 ليتري کل فضاي اين اتومبيل را به وجود آورده اند.
جلوپنجره مثلثي شکل، هود نيمه برجسته روي درپوش موتور، سپري يک تکه با 4 ورودي هوا، خطوط طولي کشيده شده از دماغه تا چراغ عقب، استفاده از سيستم نور LED براي چراغ هاي عقب و ترکيب آن با يک سپر بزرگ دو تکه و دو اگزوز خارج شده از چپ و راست. در فضاي داخل کابين کنسول ساده با عرض و فاصله کم تا شيشه جلو، نشان گرهاي دوقلوي اسپرت پشت فرمان سه پايه، جانمايي خروجي هاي نازک کشيده سيستم تهويه مطبوع خودکار دو نقطه اي از وسط کنسول و قرار دادن اهرم ها به همواره سيستم صوتي و نشان دهنده ميزان دما و ساعت، صندلي هاي اسپرت چرم با قابليت قرارگيري پهلوها و ران به همراه سانروف دو تکه که همگي سبب شده راننده و سرنشينان ديد خوبي از فضاي اطراف داشته باشند.

آلفا با استاندارد يورو 5 توانسته چهار نوع موتورتوربو با سامانه start/stop با قدرت 120× 170 اسب بخار در کنار دو مدل ديزلي با قدرت 105 و 200 اسب بخار سود ببرد. قوي ترين موتور عرضه شده روي اين مدل 1750TBI با قدرت 235 اسب بخار است که از نوع بنزيني توربو با سيستم زمان بندي باز و بسته شدن سوپاپ ها بوده که در کنار گشتاور 340 نيوتن متر، توانايي در حدّ پيشرانه هاي فني در اختيار يک موتور 4 سيلندر قرار داده است.
آلفا که توانسته موفق به کسب بالاترين ميزان ايمني از سازمان سنجش ايمني اروپا (EURO NCAP) شود از امکانات ديگري نيز برخوردار است که عبارتند از: شش بالشتک هوا، صندلي هاي پيش گيرنده جلو، سيستم تهويه مطبوع دستي و البته خودکار دو نقطه اي به صورت آپشن، رينگ هاي 16، 17 و 18 اينچي، کيت بدنه اسپرت، سود بردن از آلومينيم در پدال ها و داشبورد و صندلي هاي چرم، فرمان چرم با قابليت کنترل راديو از روي آن و ...

منبع: ماهنامه نوآور / شماره 70